Recenze M40A1

17. 11. 2003

M40A1, odnož Remingtonu model 700 je klasická krasavice v moderních odstřelovacích puškách...

img

M40A1, odnož Remingtonu model 700 je klasická krasavice v moderních odstřelovacích puškách. Jedna ze základních odstřelovaček mariňáků začala svou pouť v roce 1966, kdy velitelstvo USMC na testy objednalo 700 kusů. Výsledky byly ohromující, ale dřevěné pouzdro, trerým byla zbraň obalena, by nevydrželo časté výkyvy počasí. M40A1 tedy byla obalena „McMillan fiberglass tělem, které je známé svou výdrží. V terénu je M40A1 obávaným protivníkem pro svou neobvyklou přesnost a efektivní vzdálenost do 800 metrů. USMC ji však bez problémů používá do vzdálenosti 1000 metrů. Úsťová rychlost dosahuje 2547fps.



M40A1 má natahovací mechanizmus s pětiranným interním zásobníkem na ráž 7.62x51 NATO. Vojenská verze přichází vybavená fixovaným teleskopickým zaměřovačem s osvětleným bodem (u nás protizákonné). Celý systém váží přes 6kg.

Sun Project z Japonska vyrábí tuto (z obrázků) vysoce realistickou kopii. Je vyrobena ze dřeva a celokovových částí, váží 3kg. Konstrukce je velmi dobře vyvážená, pevná a působí obzvlášť solidním dojmem.



Detailů umocňujících realistický vzhled zbraně je dost, počínaje originálním značením „Remington“ na levé straně. Každá ručně vyrobená M40A1 je též s originálním sériovým číslem. Zatím bylo vyrobeno jen několik tisíc těchto „perel“, v současné době Sun Project jejich výrobu pozastavil. Jediná chyba, kterou můžeme M40A1 vytknout je nepříliš lehká spoušť díky primitivnímu spoušťovému mechanizmu. Všechny kovové části jsou nebarvené a tudíž odolné proti poškrábání. Dřevo je kvalitní a vypadá velmi pěkně. M40A1 není prodávána ani s optickým zaměřovačem, ani s montáží na něj. Vše je nutno dokoupit (na obrázku montáž na optiku Sun Project a 4-12x40 zaměřovač RedEagle.



Natahování pružiny a nábojů do komory je shodné s reálnou verzí. Výjimkou je zásobník na 26 BB. Když je zásobník prázdný, natažení není možné díky pojistkovému mechanizmu.



Bez jakýchkoli úprav tato zbraň střílí silou 1,7 Joulu; 385fps (118m/s) s 0,25 BB a 430fps (131m/s) s 0,2 BB. Díky těmto parametrům se M40A1 stává skutečnou sniperskou puškou v mezích airsoftu. Zbraň má Hop-Up, avšak pevně nastaven od výroby na 0,3 BB. Při střílení vydává M40A1 velmi silný „tang“ zvuk. Mezi možná vylepšení se řadí 200% pružina s úsťovou rychlostí 470fps (143m/s), nebo konverze na plyn s ještě větší energií. Konverze se samozřejmě jeví jako optimálnější řešení.



Nemodifikovaná plynová konverze funguje na HFC134a plyn se sílou přibližně 430fps (131m/s), tedy žádná změna oproti manuálnímu mechanizmu. Ta přichází s použitím HFC22 nebo RedGasu. Nevýhoda plynové konverze spočívá v malé plynové komoře, která má kapacitu na pouhých 7 ran. Avšak v porovnání s reálnou verzí která je jen na 5 ran...



V boji je však vylepšení M40A1 okamžitě poznat při přesnosti zásahu 5x5cm na 25m. Rozptyl se zvyšuje se vzdáleností, ale i na 70m je stále možné trefit terč formátu A3! Tedy stále dost k zásahu lidského terče. Kuličky i na tuto vzdálenost mají stále dostatečnou energii aby cíl zásah bolestivě zaregistroval. Doporučuji konverzi na plyn s použitím plynu RedGas a kuličky 0,43 g. potáhlé kovem.



Síla: 1.7 J (HFC134a + 0.25g BB)
Váha: 3000g
Délka: 1080mm
Zásobník: 26 ran

PISKOt (přeloženo ze zahraničního zdroje)

Komentáře

18.11.2003 Kde ji mam sehnat???

ricric
Hele jen se chci zeptat kde se da sehnat??Na jakejch strankach se da koupit???Sniper byl vzdy muj sen....na piste nekdo prosim....dik.

18.11.2003

DaveDave
To Airsoftguns.cz: Nejak marne hledam, kdo tu napsal, ze umi psat lepsi a hodnotnejsi clanky nez Piskot :-). Pomuzete mi to najit? Jestli ono to nebude spis tim, ze naopak postradame Piskotovo sebevedomi a tak, nez by nekdo napsal nejakou blbost, tak si to dvakrat rozmysli, jestli na to ma. Nikdo netvrdi, ze tu nemate super clanky (viz treba od Twyggyho o M4ce a dalsi...), ale je na Vas, jakou chcete mit informacni hodnotu serveru, jestli prevysi kvantita nad kvalitou... To Piskot: Je mozna pravda (neverim tomu), ze spousta lidi slovenstine nerozumi a tak sem rad, ze ses tu Ty a poskytnes jim sofistikovanej preklad, kterymu budou rozumet :-)

18.11.2003

PISKOtPISKOt
Nic ve zlém pánové. Ale ono něco přeložit do té zas*ané češtiny není nic tak jednoduchého (jak vidět). K SK už jsem dostal i děkovné dopisy, spousta lidí slovenčině nerozumí a vůbec... A německé recenze natož překlady z ještě zas*anější němčiny jsou tak ubohé (pocházím z německa) že bych se styděl vůbec někomu dát něco přečíst. Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem...

18.11.2003 RE:

AirsoftGuns.czAirsoftGuns.cz
WinterWolf: Autor clanku nam preposlal korespondenci s autorem slovenskeho prekladu, ktery dal souhlas ke zverejneni clanku v cestine. All: je sice hezke, ze Vy ostatni dokazete napsat lepsi a hodnotnejsi clanky nez uverejnujeme na tomto serveru, ale ptam se - proc nam taky nejaky neposlete? Uznavam, ze nektere clanky mely horsi kvalitu, ale podle meho nazoru hodne clanku stalo za precteni hlavne pro zacinajici airsoftaky.

18.11.2003

GrandmasterGrandmaster
PISKOte, laskvae uz bys moh zacit psat svy vlastni clanky, zda se mi ze nejka casto kopcis....

18.11.2003 To Piskot

WinterWolfWinterWolf
Piskotovi sa nejako pacia Slovenske clanky na airsoft.sk Pozrite toto http://www.airsoft.sk/magazin/clanok.php?id=4. A zeby sme my Slovaci boli az taki zahranicny zdroj, no neviem... Prelozit clanok zo Slovenciny do Cestiny, to by som zvladol aj ja... Piskot skus vytvorit nieco sam, nemyslis???

18.11.2003 Souhlas s Jeremym

DaveDave
Je to jednoduchý. Piškot chce psát překlady a neumí pořádně anglicky a navíc ani pořádně česky a tak mu uniká význam slov. Přimlouval bych se, jestli by airsoftguns.cz nemohli provádět supervize těch článků, neboť si myslím, že ty články by měli být psány lidmi, kteří o tématu něco vědí a ne jen proto, že si díky nim chce autor vydělat na novej lauf. Myslím si že kvalitě Vašeho serveru podobně hodnotné články škodí. Tedy alespoň tenhle autor určitě.

18.11.2003 cože?

JeremyJeremy
"Fixovaný teleskopický zaměřovač?" Co to je? Fixovaný znamená upevněný - no jak jinak? Telsekopický znamená vytahovací, což jsem v životě neviděl.. Taky nevím, co je osvětlený bod - jestli je to laser, ten ja u nás zakázaný jen pro sebeobranu - na střelnici s ním můžeš klidně řádit. A jesli je to četvená tečka, tak ta zakázaná není.. no a dál už jsem to nečetl.. :-)

Novinky a slevy emailem